lørdag 18. januar 2020

Et tre år langt eventyr!




I dag er det akkurat 3 år siden mitt første besøk hos Himkok, som den gang var blant de 50 beste barer i verden. 
Jeg hadde blitt kontaktet av bartender Monica Berg på Himkok noen dager før med ønske om å møte meg og teste våre produkter. På dette tidspunkt visste jeg ikke noe om hverken Monica Berg eller Himkok. Det ble en bratt læringskurve! 
Møtet 18. januar 2017 ble starten på en stor suksess og flott samarbeid. Himkok likte produktene og siden har vi hatt våre produkter på menyen. Cocktails som SKOTTGÅRD (med Hylleblomst fruktvin), PLOMME (med Plommegløgg), RØSSLYNG (med Isplomme) og STIKKELSBÆR er av de mest kjente. STIKKELSBÆR som inneholder vår fruktvin Hylleblomst m/stikkelsbær, samt gin og Italicus, var bestselger i 2018, og selges fortsatt i baren!

Jeg er svært takknemlig og stolt for det gode samarbeid med Himkok som nå er rangert som den 17. beste bar i verden! Takk til alle de dyktige menneskene som jobber på Himkok for godt samarbeid i 3 år! I juni 2017 deltok jeg sammen med Himkok på  arrangementet «Cocktail & Spirits», selv holdt jeg et kort foredrag om Skott gård og vin-produksjonen mens 150 av verdens beste bartendere satt i salen og smakte min fruktvin! Ved lignende store arrangementer i Kiev i 2018 og Macau i 2019 presenterte Himkok våre fruktviner på en super måte. TAKK!

Jeg er Monica Berg stor takk skyldig!! Hun har vært min ledestjerne og åpnet mange dører for våre produkter. Å ha Monica som en referanse har vært av stor betydning for vår kontakt med nye kunder! Er også stolt over å ha levert ISPLOMME til hennes og Alex Kratena´s nye bar i London, «Tayēr + Elementary». 
GRATULERE til Monica som i juli i New Orleans ble kåret til «International Bartender of the Year». Og som i november vant prisen "Altos Bartender´s Bartender Award". Det sier litt om hennes profesjonalitet og utrolige bartender- og entreprenør egenskaper. Også takk for at jeg i fjor fikk delta på Parabere Forum i Oslo hvor 400 av de beste innen restaurant/barmiljøet fikk smake min Plommegløgg som jeg selv var med å servere!

Håper på et fortsatt godt samarbeid både med Monica Berg og HIMKOK!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar